Ha blogra vagy saját weboldalra készítünk különböző típusú és célú tartalmat, akkor szeretnénk, ha ezeket minél több olvasó megtekintse, illetve egyes akciókat is végrehajtson– mint megosztás, like-olás vagy akár vásárlás.
Ha weboldalunk rendelkezik olyan backlinkekkel, amelyek megbízható forrásból származnak, akkor nagy valószínűséggel jól teljesít a találati listákon. Az ilyen típusú linkek megszerzéséhez akár a közösségi oldalak segítségét is igénybe vehetjük, amellett, hogy saját kezűleg fogunk neki a linképítésnek vagy SEO szakemberre bízzuk. A SEO szövegírás is külön szakma, ezért ez a része is fontos a feladatnak.
Hogyan épülnek a linkek?
A legtermészetesebb linképítés az, amikor egy olvasó felfedezi weboldalunkat és saját blogján vagy weboldalán tesz említést erről, így nem szükséges egy backlink kérése az adott weboldal szerzőjétől. Leggyakrabban a videókat, termékeket és szolgáltatásokat, képeket kisérő cikkek/tartalmak rendelkeznek ilyen típusú linképítéssel. Linképítésnek számít az is, ha például közösségi oldalunkról a weboldalunkra mutató linket helyezünk el.
Linképítés során segítünk a weboldalunknak/blogunknak, hogy minél értékesebb legyen a keresőmotorok számára (pl. Google, Bing vagy Baidu). A Google nem csak egy oldal tartalmát veszi figyelembe, hanem azt is, hogy hány weboldal linkeli az adott oldalt, ezért a linkek válnak egy oldal minőségi meghatározóivá.
Ez utóbbi megoldás sokkal erősebb linkeket ad, és számos SEO szakember végez ilyen munkát. Azzal viszont vigyázni kell, hogy ha nem hozzáértő dolgozik a weboldalunkon, akkor hiába égetjük a pénzt, és nem lesz valódi eredménye. Érdemes beírni a linképítés szót a Google keresőbe, és aki ott top pozícióban bukkan fel, az valódi SEO szakembernek számít.